13 Ogos 2014 – Utusan Malaysia
KUALA LUMPUR 12 Ogos – Piza Pan merupakan penyumbang utama kepada jualan Pizza Hut Restaurants Sdn. Bhd. (Pizza Hut) sebanyak 60 peratus berbanding dua kerak piza ‘Hand Stretched’ dan ‘Stuffed Crust’.
Pengurus Besar Kanan Pizza Hut Malaysia, Low Kang Moon berkata, bagi menggalakkan petumbuhan jualan itu pihaknya justeru memperkenalkan Piza Pan baharu yang telah dipertingkatkan kualiti.
Katanya, pengenalan produk baharu kebiasaannya menyumbang kira-kira 10 sehingga 12 peratus kepada hasil jualan.
“Melihat respon positif dalam kalangan penggemar Pizza Hut dan keadaan ekonomi ketika ini, saya positif perolehan syarikat boleh meningkat sebanyak lima peratus berbanding tahun lalu,” katanya.
Beliau berkata demikaian pada sidang akhbar selepas majlis pelancaran Piza Pan baharu di sini hari ini.
Turut hadir, Timbalan Pengurus Pizza Hut, Sharon Kor dan selebriti Elfira Loy serta Wak Doyok.
Selain Piza Pan baharu berkenaan, Pizza Hut memperkenalkan sebanyak 18 jenis menu baharu termasuk pasta dan pencuci mulut.
Tiga jenis piza baharu yang turut diperkenalkan dalam menu tersebut iaitu Meat Lover’s Pesto, Pesto Chicken dan BBQ Chicken.
Ketika ditanya tentang pelan perluasan cawangan, Kang Moon berkata, enam lagi cawangan Pizza Hut akan dibuka menjelang akhir tahun ini.
Beliau bagaimanapun enggan mengulas mengenai lokasi terbabit, sebaliknya memberitahu kos bagi setiap cawangan adalah antara RM500,000 sehingga RM1 juta.